Geboekt. Regelen maar!

24 april 2016 - Boxmeer, Nederland

Meivakantie. 2 weken de tijd om veel dingen te regelen! Ik ga je in dit artikel vertellen wat er op dit moment allemaal speelt en waar ik mee bezig ben.

Geboekt! Ik heb een enkeltje gekocht naar Moskou:D Na lang nadenken over de startdatum is het 26 juli geworden. Door deze boeking is mijn reis bevestigd en komt het allemaal een stuk dichterbij. Gaaaaaaaaf!

Sport en voeding Al mijn hele leven ben ik een fanatieke voetballer. Ik voetbal gemiddeld 3 keer in de week en tijdens de winter en zomer stop ga ik ook nog een vaak hardlopen. Ik sport dus eigenlijk genoeg zou je zeggen. Toch ben ik door een vriend van mij geïnspireerd en gemotiveerd geraakt om te gaan fitnessen. Ik vind mezelf niet dik, maar ik heb wel wat babyvet, waar ik me soms aan stoor. Ook zou ik mijn bovenlichaam willen trainen om meer spierontwikkeling te krijgen. Een maandje geleden heb ik daarom een drastische wijziging doorgevoerd in mijn patroon. Ik heb een afspraak gemaakt bij Fitland en heb met een instructeur een schema gemaakt. Daarnaast eet ik al een maand lang i.p.v. 6 boterhammen (lees: 2 tosti’s met chilisaus;)) en sultana koekjes een streng dieet dat bestaat uit: een ochtend shake met eiwitten en brinta, 3 stuks fruit als tussendoortje, een bak sla met tomaatjes, komkommertjes en 100 gram kip of vis, tussendoor wat rijstwafels en ’s avonds een maaltijd met sowieso aardappels/rijst en groenten. Dit gaat best goed tot nu toe en ik wil dit volhouden tot eind juli, met als doelstelling dat ik rond mijn vertrek, letterlijk gezien zo lekker mogelijk in mijn vel zit!

‘To do’ en ‘to buy’ lijst afwerken Zoals ik al zei heb ik sinds afgelopen vrijdag meivakantie. De laatste weken op school waren behoorlijk druk, waardoor ik minder bezig ben geweest met mijn reis. Nu kan ik mezelf 2 weken volledig focussen! Al een hele tijd terug heb ik lijstjes gemaakt met dingen die ik moet regelen. Zo heb ik laatst al een nieuwe creditcard aangeschaft en heb ik morgen een afspraak bij de gemeente om een nieuw paspoort aan te vragen. Ook zal ik daarna visa’s moeten gaan regelen voor Rusland en China. Ik wil muziek downloaden en op mijn Macbook zetten om tijdens mijn reis filmpjes te maken waar ik muziek onder zet. Ook een internationaal rijbewijs aanvragen, extra pasfoto’s laten maken, de reisverzekering afsluiten, het uitzoeken van reisroutes per land, het verkopen van mijn auto, couchsurfen ontdekken, abonnementen per 26 juli opzeggen en nog duizend-en-één andere dingen zullen nu onderhand echt geregeld moeten gaan worden! Daarbij wil ik ook nog wat nieuwe spullen aanschaffen, zoals een nieuwe jas, een nieuwe daypack, een wandelbroek, een camera, handige opbergtasjes voor in de backpack, etc. Een paar weken terug heb ik mijn (bijna niet gebruikte) Meindl wandelschoenen verkocht, om er trackschoenen voor terug te kopen. Deze speedcross 3 GTX schoenen hebben erg veel grip, zijn sneldrogend, zijn multifunctioneel (wandelen, hardlopen) zijn in tegenstelling tot de Meindl’s een stuk kleiner en zien er bovendien een stuk gezelliger uit:)

Inzicht verandering? Ik heb je eerder verteld hoe mijn reisroute er ongeveer uit gaat zien. Nou had ik laatst contact met een man die ik tijdens het reizen in Peru heb leren kennen. Edward uit West Kapelle. Was daar op reis met zijn 2 zoons, aardige gozer, ontzettend mee gelachen! We belden elkaar op en we kwamen al snel op mijn plan uit. Hij was mega enthousiast over mijn plan en vertelde dat hij erg graag in mijn schoenen zou staan. Hij noemde me bevoorrecht en zo voel ik dat zelf ook. Edward liet me nadenken over het grotere plaatje. Wil ik van mijn gespaarde budget 1 jaar ‘op vakantie’, of benader ik mijn reis als mijn leven? Dat zette me aan het denken. Het antwoord heb ik nu nog niet, maar de vraag stemde me best goed. Ik zie mezelf namelijk wel voor een paar weken of maanden ergens werken, waarna ik vervolgens met het verdiende geld weer door reis naar een volgende plek. Om daar weer hetzelfde te doen. Op deze manier zou ik jaren kunnen doen over mijn reis en mijn gespaarde geld grotendeels kunnen behouden. Gelukkig zijn is daarbij het belangrijkste uitgangspunt. Uiteindelijk denk ik dat wanneer ik straks daadwerkelijk aan het reizen ben, ik de juiste richting kies en dat de puzzelstukjes wel op zijn plaats zullen vallen.

1. MariaStroecken:
    5 juli 2016
    Je reis benaderen als je leven is een prachtige gedachte Henk.
    Dat klinkt veel relaxter en je bent niet steeds met geld bezig.
    Geniet, LEEF!
  2. Marc Peters:
    9 juli 2016
    Henk, ik wens je een hele prettige reis toe,en hou me op de hoogte.Veel plezier en ga er vooral van genieten.Gr Marc Peters