Ik ben vertrokken!

28 juli 2016 - Moskou, Rusland

Na lang voorbereiden is het dan zover, mijn wereldreis is begonnen! Op dit moment bevind ik mezelf in Moskou en ik zal hier tot zaterdagavond blijven! Ik zal je kort vertellen hoe ik de laatste weken/momenten in Nederland heb ervaren.

Afscheid nemen op het werk en van vrienden en familie
Op 15 juli was mijn laatste werkdag. Ik heb afscheid genomen van zowel mijn collega's als de kinderen van mijn klas en ben enorm verwend met cadeautjes. Waarvoor dank:) Ik zal ze allemaal gaan missen en ga nog heel vaak aan ze terug denken! De week die volgde was er één van uitrusten en het treffen van de laatste voorbereidingen. Afgelopen vrijdag heb ik nog een afscheidsfeestje gegeven voor familie en vrienden. Goed om iedereen nog even te zien en gedag te zeggen. Het is echt heel bijzonder om te ervaren hoe iedereen meeleeft. Er worden zóveel vragen gesteld en er wordt zóveel bewondering uitgesproken...   Dat geeft me een goed gevoel!

13770468_1345687408793091_4020336388346804503_n

Vertrek naar Moskou
Na een gezellige avond in Boxmeer bij ‘de daags na de tour' stond ik die ochtend op met een raar gevoel. En nee, dat kwam niet alleen door het bier. Ik stond aan de voet van een groot avontuur en mijn vliegtuig zou rond een uur of 17.10u vertrekken naar Moskou! Nadat mijn zussen me een fijne reis hadden gewenst, ben ik bij mama en Sjaak, met opa en oma een lekker ontbijtje komen eten. Papa en Vero kwamen me ‘s middags ophalen om mij samen met mam weg te brengen naar het vliegveld in Dusseldorf. Het afscheid nemen was allesbehalve makkelijk. De afgelopen dagen heb ik soms wel eens gedacht of ik dit wel allemaal echt wil gaan doen. Een gevoel dat ik nog niet eerder had gehad. Het is een verschijnsel dat je van veel reizigers hoort die voor lange tijd op pad gaan. Het zal er wel bij horen... Eenmaal aangekomen bij de gate viel er gelukkig wel een last van me af. De opgebouwde spanning van afscheid nemen en het besef dat ik dierbare mensen voor een langere tijd moet gaan missen, maakte plaats voor vooruit kijken en het gaan maken van herinneringen voor het leven. Ik stapte het vliegtuig op naar Moskou en ben daar tot zaterdag om de stad eens goed te verkennen. Op zaterdagavond zal ik het eerste deel van de Transbaikalexpres afleggen. Dan stap ik voor drieënhalve dag in de trein van Moskou naar Irkutsk, gelegen aan het diepste en grootste zoetwatermeer ter wereld: het Baikalmeer.

Heb je nog tips voor me nu ik in Moskou ben? Let me know!

1. Willem:
    28 juli 2016
    Top Henk! So far, so good! Die foto ook. Misschien moet je 'facial hair' er beter helemaal af, want dat baardje, in combinatie met die zware bepakking kan tegenwoordig zomaar tot misverstanden leiden. Have fun man!
  2. Marc Peters:
    28 juli 2016
    Henk wat fijn dat je nu eindelijk aan je grote droom bent begonnen.Wat zul je veel mooie dingen gaan zien en meemaken.Ik wacht op je volgende verslag.Veel plezier en een toffe reis gewenst.Gr Marc en Truus .
  3. Nick van Wijk:
    Heey Henkie,

Veel plezier! Ik ga met veel plezier en bewondering jouw verhalen lezen..

Geniet ervan en maak mooie herinneringen :-)

Grtz,
    Nick
  4. Edward:
    28 juli 2016
    Zet m op Henk! Enne tip voor Moskou..... Koop je eten in een supermarkt want wat die Russen bereiden......
  5. Marco tunnissen:
    28 juli 2016
    Hoi henk geniet van deze gehele reis want dit is wat je altijd wilde doen. Kijk wel elke week ff wat je cluppies hebben gemaakt. Zowel olympia 1918 als ons aller ajax.

Groetjes marco tunnissen
  6. Susanne Wouters:
    28 juli 2016
    HELD! Dream big, fly high!
    Zoiets ga je waarschijnlijk maar 1 x meemaken!! Dus geniet volle bak :)
  7. Henk Fleuren:
    28 juli 2016
    Hoi Henk ik heb Oma voorgelezen ze begrijpt alles goed (kwats) ze wenst jou een fijne vakantie toe ook van mij Henk .Nou je toch weg bent goede reis en pas goed op je zelf ook met eten je weet een verkeerd stukje vlees en kunt goed ziek zijn .Oma staat hier bij mij je krijgt vele kusjes van Oma tot de volgende keer .Het beste Henk Opa .
  8. Mam:
    28 juli 2016
    Wat mooi gesproken weer! Geniet met volle teugen, wij genieten met je mee... zijn we toch ook een beetje op wereldreis Dag lieverd, pas goed op jezelf
  9. Mark:
    28 juli 2016
    Geniet van je reis Henk! Mega jaloers ben ik op je! ;) het is maar de vraag of ik het zelf aangedurft had :p Ik zal je bijzondere verhalen met veel interesse lezen.

Geniet!
  10. Ilona:
    Geniet!❤️
  11. Je peettante :):
    29 juli 2016
    Wat een geweldige ervaring,de spits is eraf...;)
    We zijn erg benieuwd naar je volgende verhaal!

Gr. Tanja en Jan..:)
  12. Tom Egel:
    29 juli 2016
    Godverdomme Henk! Gij doet da gewoon! Je vaste baan opzeggen en gewoon gaan! Respect! Veel plezier en vooral genieten van al dat moois wat je gebeuren gaat! Ik zie de mooie verhalen wel tegemoet. Gr. Tom
  13. Corine:
    Hey Henk

Heel veel plezier en pas goed op jezelf.
    Ik ben benieuwd naar alle verhalen.
  14. MariaStroecken:
    30 juli 2016
    Hoi Henk, geniet van alles. liefs Jeannot en Maria
  15. Eveline:
    2 augustus 2016
    Hi Henk, Nee geen tips .....wel heel erg benieuwd naar je verhalen. Hoe is het met je....
    groetjes Eef
  16. Mandy:
    3 augustus 2016
    Vooral veel genieten Henk!