Wereldreis 2.0

13 februari 2016 - Boxmeer, Nederland

Drastische wending
Mijn wereldreis plannen van 2 jaar geleden zijn helaas niet door gegaan. Begin 2013 kreeg ik last van pijnen in mijn bil en been en ik dacht aan een onschuldige spierblessure. Na een maand of 2 was de pijn nog altijd aanwezig en ondertussen bleef ik gewoon door trainen en wedstrijden voetballen. Na mijn 10e bezoek aan de fysio hoorde ik van hem dat het ook wel eens een hernia zou kunnen zijn. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan voor een MRI-scan en inderdaad, ik had een hernia. Vanaf het moment dat ik wist dat ik een hernia had ging het steeds slechter met me. Uiteindelijk heb ik tot de herfstvakantie niet meer kunnen werken en sporten. Ik was alleen maar bezig met mijn herstel. De reis ging ook niet door en na mijn herstel ben ik voorzichtig aan weer gaan werken en sporten.

Op reis!
Ik had mijn wereldreis uit mijn hoofd gezet, maar wist al snel dat ik in de zomervakantie een reis wilde maken naar Thailand. Vooral om te ervaren hoe het het voelt om te reizen! In de zomer van 2014 heb ik dan ook een prachtige 5-weekse reis gemaakt door Thailand en Laos. Ik weet nog dat ik op het vliegveld in Bangkok de taxi pakte, gedropt werd op Koh San Road en dat ik dacht: ‘my ow my, in welke wereld ben ik beland!’. Ik liep letterlijk met open mond door de straat en keek vol bewondering naar deze ‘nieuwe wereld’. 5 weken lang heb ik genoten van de Thaise Jungle, de paradijselijke stranden, van relaxte steden als Chiang Mai en Pai, het heerlijke eten en de prachtige cultuur van de mensen.

Al vrij snel na thuiskomst wist ik dat ik volgend jaar weer zo’n avontuur wilde beleven. Wat is het toch heerlijk dat je als leerkracht in de zomer 6 weken vakantie hebtJ Ik heb een lange tijd rondgelopen met het idee om een roadtrip door de USA te gaan maken. Het lijkt me geweldig om de westkust aan te doen! Uiteindelijk heb ik in het voorjaar van 2015 besloten om naar Peru en Bolivia te gaan. 2 landen die ook hoog op mijn verlanglijstje stonden. 5 weken alleen op pad door 2 landen die ontzettend veel te bieden hebben. Wat dacht je bijvoorbeeld van het machtige Andes gebergte, het Amazone gebied, of de ruige natuur in Zuid Bolivia die je brengen naar de zoutvlaktes. Ik heb geen moment spijt gehad van deze keuze. Man man, wat heb ik een bijzondere ervaring achter de rug zeg!

Wereldreis 2.0
Het moment waarop ik besefte dat ik weer opnieuw een poging wilde gaan wagen op een wereldreis te gaan maken, weet ik nog goed. Op mijn werk was er een team coachingstraject ingezet. Bij 1 van de 2 coaches kreeg ik vervolgens een individueel gesprek. Dit gesprek ging vooral over mijn welbevinden en mocht over van alles gaan. Kijk, daar houd ik van. Ik vind het namelijk heerlijk om te kletsen over mijzelf;) Ik bracht al snel de wereldreis en het hernia verhaal ter sprake en hij merkte aan mij dat dat mij nog steeds veel bezighield. Gaandeweg het gesprek voelde ik de drang en behoefte om ervoor te zorgen dat ik deze droom werkelijkheid kon gaan maken. Gek he? Dat je op een bepaald moment gewoon beseft dat je iets moet of kan. Hij zei nog tegen me dat ik de komende maanden dingen op een rijtje moest zetten en een aantal besluiten voor mezelf moest nemen, later zouden we daar dan op terugkomen. Nou, dat was niet meer nodigJ